Drömtydning

Jag skrev tidigare att jag drömde att jag hade åkt båt och båten sjönk, men jag klarade mig alltid. Jag sökte upp vad det kunde betyda och fick det här svaret:

Båten symboliserar den kvinnliga principen, men är även en bild av kroppen, den kan alltså representera drömmaren själv, jämför "huset"! Båtens naturliga element är vattnet, vilket associerar till känslolivet. Drömmaren har inte baserat sitt liv på solid grund, känslorna styr och bestämmer hans framtida färdriktning. En båtdröm kan tyda på ett känslomässigt äventyr, en utforskning av det okända i personligheten. Är man antingen under fritid eller i yrket sysselsatt med båtar är den individuella symboliken avgörande.

Den andra svaret jag fick var:

Båt som sjunker -- Rädsla för att en relation ska ska upphöra - kan vara barn som lämnar modern, så den kollektiva "båtresan" upphör; sjukdom; död. Svårt att svara på varför du alltid klarar dig men kan vara att du "överlever" det som händer tex att du skulle klara av att relationen ska upphöra?

Det läskiga är att jag tror att allt det där stämmer in rätt bra på hur allt är omkring mig just nu, rätt häftigt sånt där faktiskt!




Kommentarer
Postat av: Emelie

hej, allt bra med dig? :)

2010-08-31 @ 22:37:17
URL: http://saraelinemelie.blogg.se/
Postat av: emmelist

kul att du vill vara med i utlottningen :D slumpar ut 2 st alldelens strax :P

2010-08-31 @ 23:10:10
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emelie

Härligt :) Jo, det är bara bra.

2010-09-01 @ 14:01:59
URL: http://saraelinemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!